Busralilmuhminin, azaz jó hír a hívőknek. A jó hír a hívőknek a Paradicsom léte és igazsága. Az evilág hírei pedig olyanok, amilyenné mi tesszük a világot. Busralilmuhminin= Hírek az iszlám és a muszlimok világából

2010. augusztus 19., csütörtök

Ramadán: Utazzon a muszlim futballista?




Mivel hazánkban is van néhány muzulmán játékos, megkérdeztük egyiküket, hogyan bírja a megterhelő edzésmunkát a böjt alatt.
- Természetesen hívő vagyok, és betartom a Ramadán előírásait - válaszolta honlapunk kérdésre Fouad Bouguerra, a Győri ETO francia-algériai csatára. - Jót nevettem, mert gyakorlatilag bő egy hete koplalok, de az edzőm, Pintér Attila csak a 6. napon vette ezt észre, de elmondta: ez egyáltalán nem látszott meg az általam elvégzett munkán. Valóban, a Vasas elleni meccsen magam is éreztem, hogy minden rendben, egyáltalán nem éreztem magam gyengének. Amúgy napkelte előtt aránylag jól "teleeszem" magam, így gond nélkül kibírom napnyugtáig, különben is: hozzászokott már a szervezetem.

Külföldön - például Franciaországban, ahol a frankofón kapcsolatok miatt rengeteg az arab játékos - különböző trükköket eszelnek ki az edzők a Ramadán kijátszására. Guy Roux, az Auxerre legendás edzője például a párizsi mecset imámjától kért tanácsot, aki elárulta neki, hogy az utazás és a betegség felmentés adhat a böjt alól.
Roux ekkor fogta magát, és csapata egyik nemzetközi kupameccse előtt minden nap leautózta az Auxerre-Sens közötti 80 kilométeres távolságot három muszlim vallású játékosával...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése